Aydın Şahin
Paylaş
  • Linkedin
  • Pinterest
  • Whatsapp
  • Telegram
  • Reddit

E-TİCARETE HEMEN BAŞLAYIN!

E-TİCARETE HEMEN BAŞLAYIN!
A- A+ Paylaş
Reklam

KOBİ ve girişimciler için özel olarak tasarlanmış yeni nesil e-ticaret altyapılarını nasıl kullanacağız ? Teknik bilgi gerekmeden, kendi e-ticaret sitenizi açabilir ve gelişmiş özellikleri ile tüm dünyaya ürünlerinizi satabileceksiniz.

Ancak! Öncelikle E-Ticaret hakkında bilmeniz gerekenlerin önce bir üstünden geçelim.

Türkiye’de E-ticaretin önemi

E-ticaret tanımı dünyada olduğu gibi ülkemizde de internet tabanlı ticari faaliyetlerin bütünü olarak adlandırılmaktadır. Ülkemizde özellikle pandemi döneminde büyük bir ivme kazanan e-ticaret, işletmelerin satış kanallarını genişletmiştir.

İşletmelerin, yurtdışı başta olmak üzere farklı pazarlara açılmaları maddi olarak büyük getiriler sağlamaktadır. Özellikle e-ihracat ile döviz kazanan işletmeler, ülke ekonomisine de katkı sağlamaktadır. Zaman ve mekan sınırlamasının bulunmaması birçok kişinin ticarete girmesine olanak tanıdığı için katma değeri de artırır.

Ülkemizde giderek en popüler iş tanımlarından biri haline gelmektedir. ETBİS’ten alınan verilere göre;

2021 yılında;

*E-ticaret hacmi 161 Milyar TL, E-ticaret sipariş sayıları 1,654 milyon adettir.

2022 yılında ise;

*E-ticaret hacmi 348 Milyar TL, E-ticaret sipariş sayıları 2,294 milyon adettir.

1 yıl içerisinde, e-ticaret hacmi %116 artış gösterirken, sipariş sayıları ise %38 artmıştır.

Dünyada E-ticaretin önemi

Günümüzde e-ticaret, son derece önemli bir iş modeli haline geldi. Özellikle küresel ekonomide e-ticaret, iş stratejisinin hayati bir bileşeni ve ekonomik kalkınma için güçlü bir dayanak oldu.

Zaman ve mekan sınırı olmaması, dünyanın her yerinden alışveriş yapma imkanını işletmelere ve kullanıcılara sundu.

Yeni başlayanlardan, küçük ve orta ölçekli işletmelere ve büyük markalara kadar, kullanıcılarına ürünlerini/hizmetlerini satabilen ve e-ticaret sitesi olan çok sayıda işletme bulunuyor.

2023 verilerine göre;

*2021 yılında perakende e-ticaret satışları dünya çapında yaklaşık olarak 4,9 trilyon dolar seyrindeydi.

*2022‘nin ikinci çeyreğinde perakende e-ticaret satışları yaklaşık 257 milyar dolar olarak gözlemlendi. Bir önceki çeyreğe göre yüzde 2,7’lik bir artış yaşandı.

*2025 yılına kadar perakende e-ticaret satış rakamlarının 7,4 trilyon dolara ulaşacağı tahmin ediliyor.

E-ticaret ile Geleneksel Ticaret arasındaki temel farklar nelerdir?

Geleneksel ticaret, uzun yıllardır süregelen bir ticaret yöntemidir. Ürün veya hizmetin ticari faaliyetlerini gerçekleştirebilmek kullanılan için mal alım satım sistemidir. Mal ve hizmetlerin para karşılığında değişimini kolaylaştıran her türlü faaliyet geleneksel ticaret olarak tanımlanır. Geleneksel ticaret modeli tüm dünyada oldukça yaygındır.

E-ticaret, ürün veya hizmetlerin sadece internet aracılığıyla satın alınması olarak tanımlanabilir. E-ticaret genel itibariyle hızla gelişen teknoloji ile insan yaşamını kolaylaştıran bir ticaret modelidir. Fiziksel bir formu mevcut değildir.

E-ticaret, kullanıcıların dizüstü bilgisayar, cep telefonu, tablet vb. cihazlardan mal ve hizmet satın alabilecekleri bir çevrimiçi alışveriş şeklidir. Geleneksel ticaret, yüz yüze alışveriş yapılmasına olanak tanır. E-ticaret, kullanıcılarına dünya çapında erişim imkanı sağlar. Geleneksel ticaret ise fiziksel sınırlamalara sahiptir.

E-ticaretin avantajları nelerdir?

E-ticaret hem kullanıcılarına hem de e-ticaret ile ilgilenen markalara çeşitli avantajlar sağlamaktadır. 

İlk olarak e-ticareti tercih eden müşterilerin daha esnek ve hızlı alışveriş imkanlarının yanı sıra daha uygun fiyatlı geniş bir ürün yelpazesine ulaştığını belirtebiliriz. Ayrıca e-ticaret siteleri ve ürün satışı yapan uluslararası pazar yerleri ile tüketiciler ürünleri ve fiyatlarını kolayca karşılaştırarak farklı ödeme yöntemleri aracılığıyla alışverişlerini tamamlayabilirler.

Ürünlerini e-ticaret aracılığıyla satışa sunan markalar ise uluslararası bir pazara ulaşmanın yanı sıra 7/24 potansiyel gelir elde etme imkanına da kavuşmaktadır. Üstelik e-ticarete düşük maliyetlerle başlamak mümkündür. Kullanıcı dostu bir e-ticaret sitesiyle ve pazar yerlerinin de desteğiyle en çok satan ürünlerinizi kolayca sergileyebilirsiniz.

E-ticaretin dezavantajları nelerdir?

Elbette e-ticaretin bazı dezavantajlarıyla da başa çıkmak gerekmektedir. Örneğin, kullanıcıların internet bağlantı kalitesi ve e-ticaret sitesinin sunucu (server) kalitesi alışveriş deneyimini etkileyebilir. Fazla trafikten dolayı çalışmaz hale gelen bir e-ticaret sitesi bu süre boyunca satış yapamaz. Bu durum hem satışları hem de kullanıcı deneyimini olumsuz etkiler.

Ayrıca internetten alışveriş yapıldığında kullanıcılar ürünü satın almadan önce deneyimleyemez; bu da iadelerin artmasına sebep olabilir.

E-ticaret dünyasında rekabet oldukça yüksektir ve müşterilerin beklentileri de oldukça yüksek olabilir. 

Tüm bu potansiyel sorunlarla başa çıkabilmek için yaratıcı ve etkili çözümlerin getirilmesi e-ticaret sitenizin hızlı ve verimli şekilde büyümesine yardımcı olur. 

E-ticaret türleri (İş Modelleri)

E-ticaret içerisinde birbirinden farklı iş modellerini barındırır. Bu iş modelleri kimi zaman, tüketiciden – işletmeye kimi zaman ise işletmeden – işletmeye olabilir. E-ticarette uygulayabileceğiniz iş modelleri aşağıdaki gibi listelenebilir.

B2B (İşletmeler Arası) İş Modeli

B2B iş modeli, üretici ve toptancı veya toptancı ve perakendeci gibi işletmeden işletmeye ürün/hizmet satılmasını ifade eder. İşletmeler arası e-ticaret, tüketiciye yönelik değildir ve genellikle toptancıları, perakendecilerle ve üreticileri içerir. Üreticiler ayrıca B2B e-ticaret yoluyla perakendecilere doğrudan satış yaparlar.

B2C (İşletmeden Tüketiciye) İş Modeli

B2C iş modeli, en popüler e-ticaret modeli olarak ifade edilebilir. İşletmeden tüketiciye satış, çevrimiçi bir satıcıdan bir şey satın aldığınızda olduğu gibi bir işletme ile tüketici arasında gerçekleşen satış anlamına gelir.

C2B (Tüketiciden İşletmeye) İş Modeli

Tüketiciden işletmeye iş modeli, bir kişinin hizmetlerini veya ürünlerini bir ticari kuruluşa satmasıdır. C2B, influencerları, fotoğrafçıları, danışmanları vb. kişileri kapsar.

C2C (Tüketiciden Tüketiciye) İş Modeli

C2C iş modeli, bir malın veya hizmetin başka bir tüketiciye satılmasını ifade eder. Tüketiciden tüketiciye (C2C) satışlar eBay, Etsy, Dolap vb. platformlarda gerçekleşir.

Haftaya siz değerli okurlarımızı yerli bir e-ticaret alt yapısıyla tanıştıracağım. Görüşmek üzere…

Yorum yazın

Yorum yazmalısınız
İsim yazmalısınız
Doğru bir email yazmalısınız
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmayacaktır.

Aydın Şahin yazıları

Çok okunanlar
Reklam
sanalbasin.com üyesidir