Başkan açık açık uyardı “Harekete geçmezsek bunun acısını hep birlikte çekeceğiz”

Bolu Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Abdullah Alemdar bölgedeki gelişmeleri değerlendirerek, Bolu’nun geleceği konusunda önemli uyarılarda bulundu. Batı Karadeniz’deki illerin büyük bir gelişim içerisinde olduğuna dikkat çeken Alemdar, harekete geçilmezse Bolu’nun çevre illerden göç alan değil çevre illere göç veren bir şehir haline dönüşeceğini söyledi.

Başkan açık açık uyardı “Harekete geçmezsek bunun acısını hep birlikte çekeceğiz”
A- A+ Paylaş
Paylaş
  • Linkedin
  • Pinterest
  • Whatsapp
  • Telegram
  • Reddit

HABER: Zeynep Sude YAVUZ

Göreve geldiğinden bu yana Batı Karadeniz ve Marmara Bölgesi’ndeki oda başkanlarıyla iletişim halinde olduğunu belirten Bolu Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Abdullah Alemdar, Bolu’nun şu anda hem beyaz et sektörü hem de diğer alanlardaki üretim tesisleri sayesinde çevresindeki illerden göç alan bir şehir olduğunu fakat bu durumun yakın bir gelecekte tersine dönebileceğini belirtti. Başkan Alemdar yaptığı açıklamada, Bolu için uç projeler üretilip harekete geçilmezse ileride bunun acısını bütün Bolu’nun çekeceğini de ifade etti. 

KUZEY MARMARA OTOYOLU BOLU’YU BYPASS EDECEK

Bolu Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Abdullah Alemdar, günümüzde Hendek’e kadar uzanan Kuzey Marmara Otoyolu’nun Akyazı, Dokurcun, Taşkesti, Mudurnu, Nallıhan, Beypazarı istikametinden Ankara’ya ulaşacağını, bu durumda Bolu’dan geçen TEM Otoyolu’nun bir anlamda bypass edilmiş olacağına dikkat çekti.  Alemdar “Göreve başladığım 5. ayı bitirmek üzereyiz. Geldiğimizden bu yana öncelikle biz Batı Karadeniz başta olmak üzere Marmara Bölgesi’ndeki oda başkanlarla ciddi anlamda bir birlikteliğimiz, sinerjimiz oluştu. Hem onlar bize hem de biz onlara karşılıklı ziyaretlerde bulunuyoruz. Karşılıklı toplantılar yapıyoruz. Bu anlamda bölgedeki ilerlemeleri ve gelişmeleri gözlemleme fırsatım oluyor. Türkiye’nin makro planları var. Örneğin Kuzey Marmara Otoyolu’nun  Akyazı, Dokurcun, Taşkesti, Mudurnu, Nallıhan ve Beypazarı üzerinden Ankara’ya gideceğini biliyorum. Dolayısıyla bu alternatif oluştuğu zaman karşımıza şöyle bir şey çıkacak; Güneydoğu’dan itibaren tüm güney hattı, Konya istikameti, Afyon’un da bir kısmı da dahil olmak üzere bu güzergahı kullanacak. Çünkü bu hatta hem virajlar, hem rampalar olmayacak. Hem de mesafe olarak daha kısa olacak. Bu anlamda Bolu’daki TEM Otoyolu bir anlamda bypass edilmiş olacak. Benim öngörüme göre ikinci bir sendrom yaşayacağız. Birinci sendromumuz Bolu Dağı’ydı. Otoyolun açılması ile birlikte Bolu Dağı’nda ki esnafımız bir sendrom yaşamıştı. Çok aktif, inanılmaz getirisi olan zamanlardan ıssızlığa bürünen bir Bolu Dağı’na geçiş yapmıştık.  Şu an da böyle bir senaryoda biz sadece Karadeniz Bölgesi’ne gidenlerin kullanacağı güzergahtaki bir il konumunda olacağız.  Mevcut yoğunluğu kaybedeceğiz. Bu alternatif ulaşım seçenekleri bulmamızı gerektiriyor. Bunun için mutlaka bir demiryoluna ihtiyacımız var. Hızlı tren projesi yıllardır gündemde. Fakat maalesef geldiğimiz nokta itibariyle etütleri yapılmış durumda. Hızlı trende bahsettiğimiz hat Kuzey Marmara Otoyolu  güzergahından devam edeceği için şu an da böyle bir seçeneği de yakalama ihtimalimiz çok uzak gözüküyor. O zaman bizim başka şeyler bulmamız gerek. Bu anlamda tabii 28 Ekim’de bir sunum yapacağız kendi odamızda. Hem Cumhuriyetimizin 100.yılını kutlayacağız hem de alternatif güzergah projesini de açıklayacağız” dedi. 

GÜNEYDE ESKİŞEHİR’E, KUZEYDE ALAPLI’YA AÇILACAK İKİ YENİ YOL

KÜÇÜK UÇAKLAR İÇİN HALVALİMANI 

Abdullah Alemdar, Bolu’nun Eskişehir’e açılacak yolla Akdeniz’e, Alaplı’ya açılacak yolla ise Karadeniz’e bağlanması gerektiğini belirterek, bu iki yeni istikamette açılacak yolların Bolu’yu cazibe merkezi haline getirebileceğini ifade etti. Turizm için hava ulaşımının önemine vurgu yapan Alemdar, “Turizmin gelişmesi için gerekli olan küçük uçaklar iniş kalkış yapabileceği havalimanı projemiz var. Şu an için ilk söylendiğinde biraz ütopik gelse de bizim kısa sürede denize inmemiz gerekiyor. Biz denize ulaşmak için Düzce-Akçakoca hattını kullanmak durumundayız. Bizim Alaplı istikametine, tünel viyadük şeklinde açılacak yolla 15-25 dakikada deniz bağlantısını sağlamamız gerek. Burada bir artı değer daha ortaya çıkacak. Yığılca kör nokta olmaktan kurtulmuş olacak. Yığılca da bir şekilde bu hatta bağlanmış olacak. Bu bize ne getirecek? Biz buradan denize hızlı ulaşacağız. Aynı zamanda oradaki insanlarında diğer güzergahları kullanmadan Bolu’dan Ankara-İstanbul istikametine devam etmesini sağlayacağız. Bunun bir sonraki aşamasında Eskişehir yolu var. Biz bugün Antalya’ya gitmek istesek Sakarya ya da Ankara istikameti üzerinden dolaşmak zorunda kalıyoruz. Böyle bir şeye hiç gerek yok. Bizim bir şekilde direkt olarak Eskişehir’e bağlanmamız gerekiyor.  Alaplı’ya açılacak yolun Eskişehir’e bağlanacağını düşünürsek Bolu’nun eski cazibesini kazandırma noktasında bir avanta sağlamış oluruz. Bunu biz Düzce Ticaret ve Sanayi Odası Başkanımızla da konuşuyoruz. Hemfikiriz bu konuda. Düzce de istiyor. Eskişehir’e bağlanmamız noktasında Düzce de hemfikir. Buradan bağlanmamız çok mantıklı. Bunu kabul ediyorlar.  Biz ortak değerleri ortaya koyalım. Hep beraber kazanalım, hem beraber yürüyelim istiyoruz. Tek başımıza bir sonuç elde etmemiz mümkün değil. Bu yüzden biz bütün odalarda beraber çalışıyoruz. Civarımızdaki odaların hepsiyle irtibat halindeyiz. Onların projelerini bizzat takip edip yerinde inceliyoruz. Yaptığımız işleri onlara anlatıyoruz. İmkan varsa birlikte paylaşıyoruz. Paylaştıkça çoğaltmaya çalışıyoruz”

95 KİLOMETRELİK DEMİRYOLU AĞI

Hızlı tren güzergahında Bolu ve Düzce’nin olmadığını hatırlatan Bolu Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı, 95 kilometrelik bir demiroylu ağıyla ana hatlara bağlanılabileceğine dikkat çekerek “Demir yolu olayına gelince hızlı tren olmayacak belki ama ama en azından bir yük treni bir yolcu treni şeklinde yaklaşık 95 kilometrelik demiryolu ile ana hatta bağlanabilme imkanımız var. Bunun da etüdünü yaptık. Çalışması elimizde var. Bu bizim bütün organize sanayilerimizi kapsıyor. Daha sonrası bu hattı Düzce üzerinden tekrar Sakarya’ya da bağlayabiliyoruz. Bunun üzerinde mutlaka çalışmamız gerekiyor. İç Anadolu’ya kapı açmamız gerekiyor. Çok ütopik diyorlar bu projeye ama bizim denize de hızlı inmemiz gerekiyor.  Yakında Filyos limanı açılacak. Filyos’tan sonra Zonguldak cazibe merkezi haline gelecek. Daha önce Zonguldak’tan Bartın’dan Çaycuma’dan bize gelen göç bu kez terse dönecek. Eğer biz burada bir aksiyon almazsak, organize sanayileri aktive edemezsek, turizmi parlatamazsak, uç projeler yapamazsak bunun acısını hep birlikte çekeceğiz. ‘Bolu büyümesin, biz böyle mutluyuz’ diyen arkadaşlar da var. Saygı duyuyoruz. Bolu’yu Bolu yapan Allah rahmet eylesin İzzet Babamız sağ olsun bizi bir yere getirdi. Fakat her şeyi vakıftan beklemek olmaz. Bizim de harekete geçmemiz lazım. Dolayısıyla bundan sonra Bolu kendi emekleriyle ya ileriye gidecek ya da gidemeyecek ikisinden biri. İnanın çevre illerin hepsi çok çalışıyor. Hem siyasi olarak hem bürokratik hem de odalar bazında çok ciddi çalışmaları var. Hayranlıkla izliyorum. Bolu Ticaret ve Sanayi Odası olarak projelerimizin hepsini 28 Ekim’de açıklayacağız. Bolu’da istihdamı artırmak zorundayız. Bolu’nun cazibesini artırmak zorundayız. Boluluyum diyen herkesin elini taşın altına koyup birlik beraberlik içerisinde yürümesi gerek” şeklinde konuştu. 

Yorum yazın

Yorum yazmalısınız
İsim yazmalısınız
Doğru bir email yazmalısınız
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmayacaktır.

Manşet Haberler

Çok okunanlar
Reklam
sanalbasin.com üyesidir