Başkan Alemdar Bolu Fuarı'nı değerlendirdi

Bolu Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Alemdar 21-24 Eylül tarihleri arasında gerçekleştirilen 100. Yıl Bolu Fuarı'nı değerlendirdi.

Başkan Alemdar Bolu Fuarı'nı değerlendirdi
A- A+ Paylaş
Paylaş
  • Linkedin
  • Pinterest
  • Whatsapp
  • Telegram
  • Reddit

HABER: Zeynep Sude YAVUZ - Eda SOYDEMİR

Bolu Ticaret ve Sanayi Odası (TSO) ve Expolife Fuarcılık tarafından 21-24 Eylül tarihleri arasında bu yıl 3.sü düzenlenen 100. Yıl Bolu Fuarı, 52 firma, bin 500 marka ve 59 bin 632 ziyaretçinin katılımı ile tamamlandı. Bolu TSO Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Alemdar, fuar sonunda yapılan anket sonuçlarına göre 100.Yıl Bolu Fuarı'nı değerlendirdi. 

BOLU FUARI'NDA HANGİ SEKTÖRLER YER ALDI?

 Abdullah Alemdar, Bolu Fuarı'nda yer alan sektörlerden bahsederek “21-24 Eylül tarihleri arasında resmi olarak 3. sünü gerçekleştirdiğimiz tarım, mobilya ve diğer unsurlarıyla birlikte iki fuar halinde yaptığımız fuarımızla ilgili bu gün sonuçlarını burada sizinle paylaşmak istiyorum. Odamız öncülüğünde Bolu Valiliği, Bolu Belediye Başkanlığı, İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü ve Ziraat Odası katkılarıyla yine Expolife fuarcılıkla birlikte bu fuarı düzenledik. Anılan tarihlerde fuar Türkiye Odalar Borsalar Birliği'nin izniyle düzenlenmiş olup fuarımızın ismi 100. Yıl 3. Bolu Yapı Mobilya Ev Tekstili ve Gıda Tarım Hayvancılık Fuarı olarak isimlendirildi. Fuarda şu sektörler yer aldı; İnşaat, yapı mobilya, otomativ, gıda, tarım, traktör, enerji, hırdavat, aydınlatma, otomasyon, dezenfektan malzemeleri, su arıtma ekipmanları, elektrik ve elektronik, termal tesis, orman ürünleri, peyzaj, cam ürünleri, gıda danışmanlık firmalarının katılımlarına ek olarak işkur, kosgep, il jandarma, il tarım ve orman müdürlüğü gibi kurum ve kuruluşlarla birlikte yapıldı.” dedi. 

"HATALARI AZALTIP BİR ADIM DAHA YUKARI ÇIKMAK İSTİYORUZ"

Alemdar, yapılan anketler sonucu yüzde 76.6 memnuniyet oranı aldıklarını belirterek, önümüzdeki yıllarda yapılan hataları azaltıp memnuniyet oranını artırmayı hedeflediklerini söyledi. Eksikliklerin başında fuar alanı olduğunu da vurgulayan Alemdar,  “Fuara ilişkin katılımcı firmaların memnuniyet düzeyinin biz yaptığımız anket sonucunda 5 üzerinden 3.83 olarak elde ettik. Buda yüzde 76.6 bir memnuniyeti ifade ediyor. Tabi bu ilk başta düşük gelebilir. Fakat bu düzeyde bir fuar için arkadaşımızda zaten birazdan açıklar bence başarılı. Fakat bu şu demek değil. Biz önümüzdeki dönemde bunu tabi ki 4’ün üzerine hatta 5’e yaklaştırmak istiyoruz. Burada fiziki ortam, fiziki mekanlar, belli kısıtlamalar, elimizdeki imkanlar bütün bunlar buraya etki etmiştir. Birde tabi bu tecrübe kazanılarak yapılacak bir iş. Bu yıl gördüğümüz eksiklikleri veya yaptığımız hataları önümüzdeki yıl daha azaltıp işte bir adım daha bir adım daha yukarıya çıkartmak istiyoruz. Fakat her şeyden önemlisi aşağıda bahsedeceğim gibi fiziki mekan çok çok önemli fuarlar için. Fuarın düzenlenme tarihi ile ilgili olarak yaptığımız anket sonucunda da Eylül ve Ekim ayları ön plana çıkmıştır. Yani çoğu katılımcılarımız bir dahaki fuarımızın Eylül ve Ekim aylarında yapılmasını talep etmişlerdir. Firmalarımızın birçoğu fuarın firma tanıtımına ve satışlarına olumlu yönde etkisi olduğunu da ayrıca ifade etmişlerdir. Tabi biz burada düşünce ve önerileri de aldık firmalarımızın hepsinden.” dedi.  

"FUAR YAPMAK KOLAY BİR İŞ DEĞİL"

Vatandaşların, fuarın yılda birkaç kez yapılması talebini yanıtlayan Alemdar, bu talebin şuan için mümkün olmadığını fakat fuar alanının yapılması halinde bu isteğin gerçekleşebileceğini belirtti. Alemdar,  “Bu yıl biz fuarı daha çok yerel firmalarla yapalım istedik. Yerel firmalarımızın ön plana çıkmasını istedik. İlk günden bir haksız rekabet oluşsun istemedik. O anlamda da yüzde 90'a yakın yerel firmamızı orada bulundurmak istedik. Bunun için gayret gösterdik. Yaklaşık 3 aylık bir süreçte bunu sağladık. Ama önümüzdeki dönemde böyle bir talep geldi. Biz bunu da değerlendirmek istiyoruz. Artık bizim firmalarımızda rekabet edebileceği diğer firmaları da görsün istiyoruz. Dışarıdan da firma alıp en azından bir sonraki fuarda herkes kendini bir tık daha bir level daha yukarıya taşısın istiyoruz. Bunu da programımıza aldık.  Fuarın yılda 1 kere değil birkaç kez olacak şekilde yapılması gibi bir talep var. Tabi bu fuar yapmak hakikaten zor. Yani kolay bir iş değil. Bunu işin içine girdiğiniz zaman daha iyi anlıyorsunuz. Dolayısıyla bunu da tekrar masaya yatırmak istiyoruz. Belki önümüzdeki dönemlerde fuar alanımızın oluşmasıyla birlikte tarım fuarını ayrı ev tekstili mobilyayı ayrı gibi o maddelerde gelecek önümüzde ama bu şekilde yılda birkaç fuara dönüş yapma ihtimalimiz olabilir. Ama şu andaki fiziki yapıyla ve bu şartlarda bizim yılda 2 fuarı kaldırma gücümüzün çok olduğunu görmüyoruz. Ama bunu da yine notlarımız arasına aldık.” ifadelerini kullandı.

"PANKARTLARI KALDIRMAK ZORUNDA KALDIK"

Bolu TSO Başkanı Alemdar, fuar ile ilgili duyuru ve reklamın yapılmasında eksiklik olduğunu ve fuarın Bolu'da yapılan diğer etkinlikler ile aynı zamana denk geldiğini ifade ederek, “Fuarla ilgili daha çok duyurunun ve reklamın yapılması. Burada eksikliğimizin olduğunu kabul ediyoruz. Biz daha çok sosyal medyayı kullandık. Daha öncesinde pankartlarla işte ilçelere asılan afişlerle destekleniyordu. Şehir içinde bu reklama girmesi anlamında bir engel oldu. O yüzden şehir içinde biz bu pankartları çok kullanamadık bu dönemde. O yüzden şehir içindekileri astık ama akabinde birkaç gün sonra kaldırmak zorunda kaldık. Fakat önümüzdeki dönem için bununda bir çalışmasını yapıp duyurma noktasında gerçekten daha iyi aktif bir rol oynamayı planlıyoruz. Birde tabi burada şöyle bir dezavantajımız oldu. Ahilikle aynı zamana denk geldi. Beypiliç'in pikniğiyle aynı güne denk geldi gibi buna benzer bunları mazeret olarak da söylemiyorum yani  bunlar çakıştı. Önümüzdeki dönemde buna da dikkat edeceğiz.” dedi. 

“ÖNCE FİZİKİ ALAN LAZIM SONRA KATILIM KOLAY”

Fuar alanının yapılması halinde firma katılımının daha fazla olacağını  ifade eden Alemdar, "Fuarın daha merkezi bir yerde ve daha büyük bir alanda yapılması.  Bunu da paylaşmıştım sizinle. Burada Tanju başkanın bir çalışması var. Yaklaşık 40 dönümlük bir alanda fuar büyük ihtimalle orada kongre merkezinin de yapılmasını biz talep ediyoruz kendilerinden. Yani fuarla birlikte kongre merkezide aynı bölgede olursa hem kongreleri yapma noktasında bir elimiz güçlenir hem fuarla birlikte farklı etkinliklerde yapabiliriz diye düşünüyoruz. Onun için bu alanı heyecanla bekliyoruz. Bölge illerden de katılım sağlanması. Dediğim gibi bunun için işte önce fiziki alan lazım sonrada katılım zaten çok kolay. Yani bizim ticaret odalarıyla ilişkimiz çok iyi şuanda çok şükür bölgedeki. Mutlaka katılım sağlanır. Fakat dediğim gibi önce mekan." dedi. 

“BİN 500 MARKA BİZİM FUARIMIZDA İLGİ GÖRDÜ”

Başkan Alemdar, çok fazla olumsuzluk yaşanmasına rağmen iyi derecede katılım sağlandığını belirterek, “Ziyaretçi sayısı 4 günde 59 bin 632 ulaştı. 59 bin 632 şöyle demek yaklaşık her gün 15 bin civarında bir ziyaretçi aldık. Bu bugüne kadarki en yüksek rakam gibi duruyor. Ki bu kadar olumsuzluğa rağmen. Firma sayımızı bu sene 52 ye çıkarttık. Geçen yıllarda 20 küsürdü. Bu sene 52. Yaklaşık %100 bir artış sağlamış olduk. Ve 1500 ün üzerinde de markayı orada temsil ettik. Yani bu ciddi bir rakam bin 500 üzerinde marka Bizim fuarımızda temsil gördü. İlgi alaka gördü.” dedi.

"RAKAMSAL OLARAK CİDDİ SAYILAR ELDE ETTİK"

Expolife Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Serdar Erdoğan, ekonomik olumsuzluklara rağmen firma ve ziyaretçi katılım sayısının fazla olması fuar için çok önemli olduğunu belirterek,  “2019'da başladığımız bu serüvenin belli bir noktada bu şekilde sonuçlanması bizim için çok kıymetliydi. Çünkü bir pandemi süreci yaşadık malumunuz.Bu yıl hem ziyaretçi sayısı açısından hem de firma sayısı açısından ilk fuarımızı geçtiğimiz yani rakamsal olarak ciddi bir sayı elde ettiğimiz insanların gelişi memnuniyeti konusunda firmalarında aynı şekilde memnuniyeti konusunda yani birçok ekonomik olumsuzluğa rağmen gelen firmalarımızın hepsinin mutlu olması bizim için çok kıymetli.” dedi.  

“3 BİN METREKARE ÇADIR PLANLIYORUZ”

Serdar Erdoğan fuara hazırlanma süreci ve karşılaşılan sorunlardan bahsederek, “4 gün geliniyor yapılıyor ama bunun geçmişte bir 6 aylık hazırlanma süreci var. Yani her gün emek veriliyor. Biz neticede bir hayal koyuyoruz insanların önüne “biz şunu yapmak istiyoruz” diyoruz. Buna inandırmakta gerçekten zor oluyor ama ticaret odamızla birlikte yaptığımız fuarı açıklamadan önce o yaptığımız toplantıların şu anda sonucunu alıyoruz. Çünkü başkanımın çok bu konuda bize desteği oldu sağ olsun. Firmalarla iletişim konusunda bize hem bir ekip kurarak yardımcı oldular. Fiziki alan bizi de çok yoruyor. Yani firmalarımız elektrikle ilgili sorun var dedi. Biz SEDAŞ'tan ücreti mukabil elektrik aldık fakat alanda en yakın olan elektrik panosu mahalleyi beslediği için istediğimiz enerjiyi alamıyoruz. Yani biz ne kadar bununla ilgili işte kalın kabloda getirsek, elektriği fazlada alsak yok olmuyor.  Çarşamba ve Perşembe standlar kurulurken sorun oldu ama biz o gece çözdük. Bir lavobo sorunu var. Belediyemiz burada sağ olsunlar desteklediler. Seyyar tuvalletlerini getirdiler. Fakat o da yeterli değil. Seneye bizim hedefimiz şu; 3 bin metrekare bir çadır planlıyoruz. Şu andaki mevcut traktörlerin olduğu yerde. Yani 2019 da yaptığımızın aynısını planlıyoruz. Bu demektir ki biz şu anda 50 firma aldıysak bir 50 firma daha alabiliriz. Ama şöyle taleplerde geliyor. Yani biz metrekaremizi büyütmek istiyoruz. Yani 50 ise 100 100 ise 150 gibi. Bende bunu çok istemiyorum. Bunun sebebi de şu ne kadar çok seçenek olursa insanlar ne kadar çok görürlerse başka ürünleri yani 50 metrekarenin üzerine geçmemek kaydıyla fazla firma olsun istiyorum ki her şey görülsün.” dedi.

"FİRMALAR ÖNÜMÜZDEKİ YIL İÇİN BİZİMLE ANLAŞMA YAPMAK İSTİYOR"

Erdoğan, firmaların fuara yoğun ilgi gösterdiğini belirterek, önümüzdeki yıl için anlaşma yapmak istediklerini söyledi. Erdoğan,"Buradaki nitelikli ziyaretçi gezen ziyaretçi gibi algılanıyor aslında ama nitelikli ziyaretçide geliyor. Biz firmalardan bunun geri dönüşünü alıyoruz. Bizim birazcık fazla getirdiğimiz firmalar bile önümüzdeki yıl için şuan için bize anlaşma yapmak istiyor. Dolayısıyla önümüzdeki yıl daha koordine olacak. Bu eksiğimiz var mı? Evet var. Yani biz kendimizi eleştirerek devam ediyoruz." ifadelerini kullandı.

Yorum yazın

Yorum yazmalısınız
İsim yazmalısınız
Doğru bir email yazmalısınız
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmayacaktır.

Manşet Haberler

Çok okunanlar
Reklam
sanalbasin.com üyesidir